Glumslövs Fotbollsförening
Fotboll på lika villkor !
F06/07

Sverige-USA 4-4
2018-07-13 17:09

Vi kan inte kalla det vid landslag, men stämningen fanns där när GFF F06-07 lirade mot Los Angeles Bulls G06. Tyvärr var de bara 6 st men tre inlånade Fortuna-flickor stöttade upp.

Matchen spelades inför en imponerad och hejande publik och övriga anhängare på Örevångs IP i strålande fint sommarväder. Och lite frisk bris förstås.

GFF öppnade starkt men amerikanskorna kvitterade och drog sedan ifrån med 4-2 i andra perioden. GFF-flickorna visade återigen mental styrka och kom igen med bra spel i sista. Slutresultat 4-4 efter en väl genomförd match.

Men vem som bryr sig om fotboll när det blev korvgrillning och minidisco utanför klubbis direkt efter matchen? Fotboll förenar!

Forza Glumslöv! Nu har tankarna väckts för ett returmöte i Santa Monica, Los Angeles, Kalifornien. Har du lust att sponsra?

Martin & Andreas