Glumslövs Fotbollsförening
Fotboll på lika villkor !

Första hemmamatchen
2017-04-22 22:16
Premiären på hemmaplan mot Gantofta avklarad med bravur
Efter att ha spelat vår första seriematch på 7-mannaplan borta mot Hittarp på en först frostig och sedan vattensjuk plan, var det skönt att komma hem till torra konstgräset på Örevång och möta Gantofta. Dagen bjöd på ett strålande väder även om det var båda kallt och blåsigt.
Vind och kyla var inget som störde GFFs 08-spelare, vi inledde matchen piggt och disciplinerat, spelarna höll sina positioner väl och vann bollar högt uppe i banan, alla sprang och jagade boll, Gantofta fick inte många chanser i början på matchen. Gantofta jobbade sig in i matchen desto längre tiden led och vi hade lite svårare att hålla våra positioner och markeringar, men tack vare att vi fortsatte jobbade hårt och springa mycket samt ett strålande målvaktsspel, så höll vi undan och spelarna hade all anledning till att få göra vågen efter matchen.

Förutom bra fotboll var det kul att se bra uppförande på banan, där de ställer upp och hjälper varandra och är justa mot motståndarna.

Roligt med så mycket positiv energi vilja.

//Åge och Magnus