Glumslövs Fotbollsförening
Fotboll på lika villkor !
F09/10/11

Vejby - Glumslöv en varm torsdagskväll i april.
2022-04-22 09:12

Vi samlades på IP för att ta oss till Vejby en onsdagskväll för att äntligen få spela en uppskjuten match sedan påskhelgen.

Tre bilar som kunde vägen till Vejby och inte kollade GPS-en eller lyssnade på radion körde rätt in i bilkö på motorvägen medan två spelare tog sig fram i tid. 15 min efter matchstart anlände vi alla till ett varmt och soligt Vejby och vi körde igång matchen direkt utan uppvärmning.

Första perioden var lite trevande och båda lagen skapade chanser utan att få in bollen. I paus pratade vi att nu är uppvärmningen gjord nu börjar matchen för oss och framförallt glöm inte bort att skjuta när läge finns. Vejby hade nog också pratat om att skjuta mer mot mål för de kom ut taggade och och hade mycket spel mot vårt mål och tog många fina avslut medan Glumslöv hade svårt att få skotten på mål och sprang ofta bredvid och titta på när motståndarna spela fin fotboll.

Tandagnissel och bedrövade spelare i paus, tränare som försökte få fram vilja spela fotboll och vilja gå in och ta bollen av motståndarna. I sista perioden kommer ett helt nytt Glumslövs lag in som pressar Vejby över hela planen och inte ger dem en chans att spela sitt fina passningsspel eller ta sololöpningar längs kanterna.  Vi lyckades till slut sikta in våra skott mot mål och inte utanför stolparna.  Stort tack till Juni, Addie, Siri, Elira, Desire, Elin, Ebba, och Isabelle för uppvisningen att allt kan vända om man går in och kämpar som lag tillsammans!!!

Tack till Vejby som både flyttade matchen och väntade in oss så vi kunde få spela och till domare trion som lotsade oss genom hela matchen. Härligt med linjedomare i 7-manna fotboll!!

Brons i Kristianstad Cup2024-01-22 13:00
Kamratcupen i Höganäs2022-04-03 21:07